Kommittéträff 18 mars 2019

Till vårens kommittéträff 18 mars var 53 medlemmar inbjudna. En träff där alla som arbetar i olika kommittéer och styrelsen bjuds in för att som tack, få njuta av en god buffé och ett glas vin/öl eller vatten. Fyrtiofyra medlemmar kunde närvara, och efter det att ordförande Bruno Magnusson hade hälsat alla välkomna, var det dags att ta av den goda buffén. Därefter fick vi en information om kommunens nya bidragssystem för aktivitetsstöd, som nu ska sökas genom föreningsportal. Bruno gjorde en genomgång av hur detta praktiskt ska göras. Det krävs mobilt BankID för att kunna göra inloggning, och då några gruppledare inte har detta, kommer Bruno Magnusson och Eva Sundell att hjälpa till. Vi fick också information om, att försäkringen för nya medlemmar har ändrats. Bruno informerade att Kenneth Carlson är ansvarig för bokning av lokaler i Seniorernas Hus, och han menar att det är viktigt att alla aktiviteter samordnas. När det gäller resor ansvarar Eva Sundell för 1-2 dagars resor och Gudrun Thorberg övriga resor. Avslutningsvis presenterade Lennart Lööw personer som kommer att underhålla under hösten.