Trivselträffar hösten 2016

Föreningens lite annorlunda träffar.

Ett sjuttiotal medlemmar samlades fredagen den 7 oktober till höstfest på Seniorernas hus. Där en härlig god buffé levererad från Ica i Tenhult serverades med god dryck. Även kaffe och kaka serverades under kvällen. För underhållning stod Taubetolkarna från Vadstena, ett mycket uppskattat framförande. Ett stort tack till festkommittén från oss, som nöjda och glada vandrade hem.
Under två oktoberkvällar har vi haft vinprovning i Seniorernas Hus, under ledning av Tommie Linder. Båda kvällarna har runt 40 personer bänkat sig, för att prova ett Mousserande Italiensk champange och tre röda viner. Höjdpunkten var ett rött vin från Italien av druvan Corvina. Vi fick bra information av Tommie och vinerna föll väl ut. Efter vinprovningen duckades en buffé upp, med pajer tillagade av Inger Jidefur, samt bröd, kex och ost. Alla lät sig väl smaka. Ett varmt tack till Inger och Tommie för två trevliga vinprovningskvällar.
Fredagen den 18 november deltog 37 medlemmar i After Work i Bowling City. Tjugoåtta medlemmar tävlade uppdelade i sju fyramannalag. Vann gjorde lag Tommie, som bestod av Tommie Ekman, Ann-Marie Lindstrand, Inger Spörk och Arne Johansson. Tvåa kom lag Ulla med Ulla Staaf, Anki Gomér, Lennart Karlsson och Lennart Wiberg och trea blev lag Gerd med Gerd Högberg, Ewa Hultqvist, Maivor Andersson och B-G Gomér. Efter bowlingen var det dags, att åtnjuta kvällens buffé, och ha en trevlig stund tillsammans.