14 oktober
Regnig eftermiddag, trög trafik genom stan.
Men vad gjorde det när man såg fram mot en härlig träff med Elitkockarna!Tyvärr kunde inte Kennert vara med så vi fick äta upp hans portion också.
Ikväll hade Rolf och Krister varit receptmakare.
Varmrätten var en mycket god köttfärslimpa med bacon, ärtor och morötter, en fantastisk gräddsås, potatis och svart vinbärsgelé.
Desserten, en äppelpaj med äkta vaniljsås. Som vanligt löstes många världsproblem, så vi fem som träffades gick mätta och nöjda hem efter att vi fyllt diskmaskinen och diskat grytorna. Nästa träff blir måndag 28 oktober.
Text Magnus Eklund
Foto Krister Svensson