Jazzen 13 dec 2021

13/12 hade SPF-Centrum höstens sista Jazzträff, som var 108:e gången. 10 medlemmar mötte upp. Temat denna gång var: "Våra egna önskeskivor". Jan hade tagit fram 10–12 av våra önskade skivor. Vi medlemmar hade med många egna skivor. Jan spelade först en skiva med Frank Sinatra, (han var född 12/12) gårdagens födelsedagsbarn. Staffan hade med en liveinspelning från Svarta Börsen med svenska artister. P-A hade med en inspelning av Conny Rich. Ingmar kom med "undersided" med trumpet. Sedan följde skivor med Dompans ork.
Sonja Hedenbratt, Chat Baker, Ramsey Louis, totalt ett 20-tal skivor. Som avslutning spelades Smoke-Rings signaturmelodi med Von Alexander. Vi avtackade Jan med en present för årets engagemang av honom.
Ser fram mot vårens första träff som blir den 10 Jan. 2022.