Matlagning 30 oktober

Vid kvällens matlagning tisdag 30 oktober hade förmodligen en dubbelbokning gjorts, varför vi fick dela köket med ett gäng glada kollegor från PRO, men vi löste detta på ett bra sätt. Vi, Matadorerna, var decimerade med två medlemmar, vilket innebar att vi strök desserten. Kvällen blev dock lyckad ändå med en förrätt som bestod av Vitlöksstekta champinjoner och en huvudrätt där inspirationen hade hämtats från tv-programmet ”Gokväll”, en köttfärskrans med bacon. Till detta serverades ett gott vin. Båda rätterna smakade väldigt gott och alla var belåtna med kvällens matsedel. Kvällens livliga diskussioner handlade om allt från idrott till politik. Vi gladde oss åt J-Södras och HV:s senaste matcher som resulterade i segrar. Efter kvällens måltid och diskussion vandrade vi hem glada i hågen.