28 oktober
Måndag kväll, inte vilken kväll som helst.
Det var nämligen Elitkocksmöte i Seniorernas Hus på Torpa. Bosse L och Magnus var receptmakare denna gången. Under ledning av kryddexperten Krister tillagades en brasiliansk fiskgryta med allehanda kryddor och grönsaker, massor av grönt. Det skars och hackades över allt i köket. Till detta serverades ris. Dom som inte brukade vassa knivar ägnade sig åt att göra en himla god fläderpannacotta.Precis som vanligt hade vi en trevlig kväll.
Nu dröjer det till 11 november innan vi intar köket igen. Då är det Bosse E och Kennert som bestämmer vad vi ska äta.
Text Magnus Eklund
Foto Krister Svensson