Information från distriktet

Dragningen för årets friskvårdskort är klar. 23 föreningar deltog och vi fick in 4 276 kort! Vinnare blev Anderstorp, Aneby, Burseryd-Broaryd, Hestra,
Mullsjö, Norra Mo, Skirö-Alseda, Tabergsdalen och Visingsö – grattis! Utmaningen fortsätter - hör av dig till din förening om du behöver fler friskvårdskort,
Fortsätt att inspireras till rörelse och välbefinnande! T.ex. på ute-gym, träna med Sofia på SVT, och Madelein Månsson ger tips om övningar, sömn och annat i Senioren. I många tidningar och på Internet (t.ex. Youtube)finns också färdiga pass för
seniorer att följa: stol-gympa, sittyoga, lågintensiva pass (utan hopp och hög puls). Är du redo för tuffare pass finns också mycket – sök exempelvis på HIIT (HögIntensiv IntervallTräning). Det bra med att träna hemma är ju att du kan göra precis så mycket som du orkar, och kanske lite till, när det passar dig! All rörelse är bra, men den bästa rörelsen är den som du faktiskt gör!
Förbundsmästerskap hittar du på förbundets hemsida under Hälsa och aktivitet.
Inga distriktsmästerskap är ännu inbokade 2021.
Generellt gäller att den förening som vinner ett DM står för arrangemanget till nästa år. Kom ihåg att skicka in resultat, gärna med bilder, till distriktskansliet, så lägger vi ut på hemsidan! Vill du och din förening driva ett distriktsmästerskap går det fint! Hör av er till mig på kansliet, så planerar vi in det!
Har du tips, idéer, funderingar eller frågor? Vi finns här för att hjälpa till - hör av dig till någon av oss i distriktets folkhälsokommitté!
Håll ut och håll igång!

Maria Jacobsson, distriktskansliet: 073-267 16 03 kansli@spf-f.se

Information från distriktet

Fortsätt att inspireras till rörelse och välbefinnande!  T.ex. på ute-gym, träna med Sofia på SVT, och Madelein Månsson ger tips om övningar, sömn och annat i Senioren. I många tidningar och på Internet (t.ex. Youtube)finns också färdiga pass för

All rörelse är bra, men den bästa rörelsen är den som du faktiskt gör!

Mästerskap –förbundsmästerskap för 2021

Grenar             Plats                   Arrangör                                    Datum

Orientering     Örnsköldsvik      SPF Seniorerna Örnsköldsvik         1-2  september                 Golf                Nacka- Ingarö       ”           ”        Boo o Värmdö      19-20 augusti

Boule               Västervik              ”           ”        Västervik               28-29 augusti

Bowling           Tibro                    ”           ”         Tibro                    19-21 oktober

Du hittar mer information på förbundets hemsida under Hälsa och aktivitet.

Inga distriktsmästerskap är ännu inbokade 2021.

Håll ut och håll igång!

Maria Jacobsson, distriktskansliet: 073-267 16 03