Aktiviteter våren 2020

SPF Seniorerna Karlaplan erbjuder följande återkommande aktiviteter: månadsmöten, studiebesök och frågesport.

Klicka här, så kan du se och ladda ned programmet för våren 2020. Då får du en snyggare utskrift än om du klickar på ikonen Skriv ut.
*******************************************************************

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan gällande kulturprogram på månadsmöten, studiebesök och studiecirklar.

MÅNADSMÖTEN En gång i månaden, utom i juni och juli, ordnas månadsmöten. De äger rum tisdagar. Vi öppnar för registrering kl. 12:30. Ca kl. 13:30 hålls en kortare informationsstund, och så följer ett föredrag i något intressant ämne.

Observera att våra månadsmöten i januari och februari äger rum i föreningslokalen på Valhallavägen 148. Då börjar vi med en wrap med caesarsallad och kaffe från kl. 12:30. Den som vill kan köpa ett glas vin.

I mars, april och maj är vi tillbaka i Historiska museets hörsal på Narvavägen. Då börjar vi med lunchsmörgås och kaffe/te med kaka från kl.12:30. Den som vill kan köpa ett glas vin.

Föranmälan krävs. Det går bra att ta med en gäst.

Mötesavgift: 120 kronor (inklusive smörgås, kaffe/te och kaka).

Betala gärna på förhand – när du har anmält dig och fått svar att du har fått plats – till bankgiro 5850 7674, (ange namn och datum) eller till Swish 123 009 71 62 (ange datum). Sista betalningsdag är samma som sista anmälningsdag. Man kan också swisha eller betala kontant på plats. Har du anmält dig och fått förhinder, lämna återbud senast sista anmälningsdag, annars debiteras du för mötet.

STUDIEBESÖK Vi arrangerar studiebesök till intressanta institutioner och platser, vanligen ett besök per månad. Kostnaden varierar. Föranmälan krävs. Antal deltagare är begränsat, därför är det i princip bara medlemmar som som kan delta.

FRÅGESPORT Två gånger per termin ordnas frågesport, där vi tävlar i lag till en kopp kaffe och snittar. Det ena är musikfrågesport. Kostnad 70 kr. Föranmälan krävs. Lokal: Valhallavägen 148, rum 1.