11 april 2022

SPR 11 april

Vid mötet deltog stadsdelsnämndens ordförande Andrea Hedin, som bl.a. rapporterade att man nu efter pandemin är på väg mot normalläge och att ekonomin bedöms som god.Det pågår flera projekt för bättre parkmiljö. Här påpekade rådet åter den dåliga belysningen i Tessinparken och den där upplevda otryggheten. Boendeplaneringen för äldre har hög prioritet. I denna fråga efterlyste rådet mer konkret handling. Det utlovades besked om tillgången till Föreningslokaler före sommaren. Vid mötet lämnade rådet ett remissvar om ökade möjligheter till användning av välfärdsteknik inom äldreomsorgen. Rådet såg positivt på denna utveckling, men ett införande måste ske på ett ordnat och rättssäkert sätt. Programmet för seniorveckan den 9 - 13 maj var under slutjustering. Här kan bl.a.nämnas att den 12 maj är föreningarna inbjudna att presentera sin verksamhet.

Anders Rickardsson