Om föreningen

SPF Seniorerna KARLAPLAN är en mycket aktiv förening. Vi har en omfattande verksamhet med egna aktiviteter som månadsmöten, studiebesök och frågesport. Vi erbjuder även en mängd andra aktiviteter som teater, dans, motion och resor.

SPF Seniorerna KARLAPLAN bildades i januari 1991, och vi har för närvarande nästan 1000 medlemmar, och är därmed den största på Östermalm.

SPF Seniorerna KARLAPLAN är representerade i Östermalms Stadsdelsnämnds pensionärsråd (SPR). Tillsammans med övriga SPF-föreningar på Östermalm driver vi Väntjänsten, där frivilliga bistår äldre på Östermalm på olika sätt.

Vi tillhör SPF Seniorerna Stockholmsdistriktet, som omfattar 61 föreningar med ca 42.500 medlemmar.

Alla SPF-föreningar ingår i SPF Seniorerna, som bildades 1939. Det är en ideell organisation som är politiskt och religiöst obunden, med drygt 250.000 medlemmar i 750 lokalföreningar.

SPF Seniorerna verkar för en bra äldrepolitik, inte minst vad gäller ekonomiska frågor.