Servicia Medical – hjärtstartare

Hyr eller köp en hjärtstartare

Varje år drabbas 10 000 människor av plötsligt hjärtstopp och endast ca 500 överlever. Om det fanns fler hjärtstartare på plats så skulle sannolikt fler personer överleva. SPF Seniorerna har därför skrivit ett samarbetsavtal med Servicia Medical som ger föreningar och enskilda medlemmar rabatt vid köp eller hyra av hjärtstartare samt utbildning i hjärt- och lungräddning.

Finns det ett tillfälligt behov, kanske för en resa eller några veckor i sommarstugan, går det också att korttidshyra en hjärtstartare.

Servicia Medical håller även utbildningar i hjärt- lungräddning och första hjälpen. För att få bästa resultat av utbildningen hålls den i små grupper om maximalt 12 personer per grupp. Instruktören kommer ut till er på plats, var som helst i Sverige.

Priser, inklusive moms:

• Hyra hjärtstartare från 306 kr/månad
  • Köpa hjärtstartare: från 12 488 kr
  • Utbildning: från 6 375 kr/utbildning för hela gruppen (max 12 personer)

Läs mer på www.hjartstartare-defibrillator.se/spf eller kontakta Servicia Medical på telefon 08-501 690 40.

Informationsblad
Hjärtstartare Lifepak CR2