Golf

2024 års förbundsmästerskap i golf kommer att genomföras i Hestra/Isaberg den 20-21 augusti. Läs mer om tävlingen och om hur du anmäler dig i inbjudan nedan.

• Stort tack till Gästrikedistriktet och alla deltagare för ett fint mästerskap.

Klicka här för att öppna inbjudan till förbundsmästerskapet i Golf 2024

Klicka här för att komma direkt till anmälningsformuläret

Förbundsmästerskapet i golf har arrangerats sedan 1987 och är öppen för alla medlemmar i SPF Seniorerna som fyller minst 60 år under 2024 och har exakt spelhandicap. Svenska Golfförbundets regler samt spel- och tävlingshandboken tillsammans med lokala regler gäller.

Förbundsmästare utses i bruttoklasserna D60, D70, H60, H70 och H80.

Förbundsmästerskapen i Golf 2023 spelades på Gävle GK 12-13 september med SPF Seniorerna Gästrikedistriktet som arrangör. Tävlingen var i år förlagd lite senare än vanligt så att de distrikt som använder sina distriktsmästerskap som kvalificering skulle hinna avverka sina tävlingar.

Att förlägga tävlingen på klubbar som har två artonhålsbanor uppskattades mycket bland deltagarna som slapp resa mellan två banor. 10 dagar före start slutade det äntligen att regna och tävlingen spelades på banor i utmärkt skick.

Klicka här för att se pristagarna 2023 i alla tävlande klasser