Reportage från årsmötet

Årsmöte på räls den 1 mars

• Styrelsens presidium utgjorde ledartrojka vid SPF Draken Kungsholmens årsmöte 2023: fr v Nini Engstrand, Birgitta Thulin tillsammans med styrelsesekreterare Eva Söderbärj.
  • Anna Söderström och Thorvald Ehn avtackades med blommor och applåder för mångåriga insatser i styrelsen. Men Thorvald är The come-back kid, nu återinvald i densamma!

En solig och fin vårdag, den första i den första vårmånaden, det blev inramningen till årsmötet för SPF Draken Kungsholmen i Bolindersalen i Serafenkomplexet.

Styrelsen redovisade finansiellt resultat och minimal förändring i styrelsens

sammansättning. De närvarande medlemmarna gav ansvarsfrihet och accepterade den enda förändringen, nämligen att Thorvald Ehn återinträdde i styrelsen på ett ettårigt mandat.

I övrigt omval av de sittande inklusive ordförande, Nini Engstrand, och vice ordförande
Birgitta Thulin. Även revisorer och valberedning omvaldes med acklamation.
Såväl verksamhets- som förvaltningsberättelse fick alltså grönt ljus av stämman/årsmötet.

I verksamhetsplanen för 2023 talas om att alla medlemmar ska känna sig sedda och vara nöjda med verksamheten. Föreningen vill också vara en tydlig och engagerad röst i
samhällsdebatten med närvaro i såväl traditionella som digitala kanaler. Så här skriver
styrelsen: ”Noggrann bevakning av äldrefrågor i pensionärsråden, intensifiera kontakter med lokalpressen samt aktivt följa och deltaga i (SPF-)distriktets och förbundets seniora satsningar och debattinlägg.”

Även tidningen Drakens roll för kommunikation med medlemmar fortsätter
att utvecklas.

Samverkan och samarbete med Citygruppen (innerstadens föreningar), med SPF S:t Erik och Pro Kungsholmen med ”Seniordag” utlovas.

Text och foto:
Bengt Magnusson