Activage - träning för äldre

Activage – träning för äldre!

Activage Center finns på Östermalm, Södermalm och Kungsholmen. Fantastisk möjlighet för oss seniorer att kunna träffas och träna i miljöer helt anpassade efter våra behov.

Att röra på sig och träna styrka är aldrig för sent. Professor Ingmar Skoog, som forskar i geriatrik och demenssjukdomar, kan peka på goda resultat av både fysiska och kulturella aktiviteter, som bl a hindrar och fördröjer insjuknande i demenssjukdom. Dessutom är fysisk träning vägen till glädje och välbefinnande förutom viktigt för rörelse och balans. Och alla kan! Efter sin egen förmåga.

Samarbetsavtal
SPF Draken är glada över att åter ha slutit ett samarbetsavtal med Activage Center, en personlig och småskalig träningsanläggning helt utvecklad för seniorer – aktiva och sociala som vill må bra livet igenom.

Tränarna har en fördjupad kunskap om den seniora kroppen och guidar till trygg och rolig träning helt efter allas egna förutsättningar. De vet vilka övningar som passar för olika besvär och också vad man bör undvika att göra. Inga krångliga maskiner, hög musik eller muskelhets. Här fokuseras på social gemenskap och funktionell träning med inslag av styrka, rörlighet och balans.

Ett träningspass i grupp och med ledare kan sedan avslutas med en kopp kaffe i loungen. Det skrattas mycket både under träning och med kaffemuggen i handen.

Activage Kungsholmen finns på Scheelegatan 28. Tfn: 08-684 244 23, kungsholmen@activage.com.

Första steget kan vara att boka en prova på träning – kostnadsfritt!

Medlemmar i Draken får nu reducerat pris på:

Startpaket 8 veckor (6 tillfällen med egen personlig tränare) 30% på 2 495 kr
Baspaket 8 veckor 15% på 995 kr
Fast medlemskap, 52 veckors bindningstid 10% på 139 kr per vecka

Dessutom:

Specialerbjudande 1 januari 2022 – 28 februari 2022!
Startpaket 8 veckor 50%
Baspaket 8 veckor 50%

För mer information se www.activage.com.

Önskar er alla positiva träningsupplevelser på Activage!

Text: Birgitta Thulin