Snart: SeniorNet Kungsholmen

Snart: SeniorNet Kungsholmen drar i gång sin verksamhet!

Den här verksamheten hjälper och uppmuntrar seniorer att använda dator, surfplatta och smarta telefoner och göra dem till smidiga verktyg i vardagen, vare sig det gäller privat korrespondens med vänner och släkt eller mera ”officiella” angelägenheter som bankärenden, myndighetskontakt, osv.

Information om och kontakt med SeniorNet finns naturligtvis på Internet: www.kungsholmen.seniornet.se/. På nationell nivå bildades faktiskt SeniorNet redan 1997!

– Stora delar av vår verksamhet äger rum i Baltzars lokaler, berättar Gunilla Brattberg, handledare och webmaster på SeniorNet Kungsholmen. Men det går inte just nu (början av augusti) att få något besked om deras öppnande. Under hela coronatiden har lokalen varit stängd och i stället har vi har haft viss verksamhet över Zoom samt PC/IT-hjälp via telefon och fjärrstyrning. Hur det blir i höst vet vi ännu inte.

– Ett planerat styrelsemöte då vi skulle fastställa höstens program är uppskjutet till vecka 33 (dvs då denna Drake distribueras/red anm).

Från ovan nämnd webbsajt saxar vi att höstens surfkaféträffar kommer att ha tema Sociala medier. Information som visats under vårens surfkaféträffar med tema Säkerhet finns åtkomligt på SeniorNet Kungsholmens webbplats under Rapporter/Surfkafé-info). Inloggning krävs för att komma åt materialet. Du loggar in med ditt medlemsnummer samt lösenord. Om du inte har något lösenord klickar du på glömt lösenord och kan därefter skapa ett lösenord.

Text: Bengt Magnusson

SNK - SeniorNet Kungsholmen
www.kungsholmen.seniornet.se

Vi hjälper seniorer att använda dator, surfplatta och smartphone. Vi har kurser,
tematräffar, IT/PC-hjälp och rådgivning inför inköp. SNK har det mesta av sina aktiviteter på Baltzar. Både nybörjare och mera vana datoranvändare välkomnas.

Medlemsavgift 250 kr för 12 månader.

Kontakt: Birgitta Jonsson 076-827 00 19, frujonsson@gmail.com