Activage mer än träning

• Annika Donnert sköter loungen (här tillsammans med Johan Smith)
  • Mikael Georges kör ett pass med seniorerna
  • Annika Donnert sköter loungen (här tillsammans med Johan Smith)
  • Mikael Georges kör ett pass med seniorerna

En varm stämning möter mig på Scheelegatan 28 när jag kollar in på Activagegymmet för första gången. Johan Smith och Annika Donnert tar mig i handen och visar runt.

Leve livet – hela livet!, säger Activage på sin hemsida. Med denna slogan vill man illustrera, att verksamheten in i minsta detalj är skapad ”med utgångspunkt i att senioren är en målgrupp som förtjänar att ha det bästa”.

De finns på fyra ställen i Stockholms innerstad samt i Finntorp. Det nyaste ligger vid S:t Eriksplan. Det drivs av personlige tränaren Johan Smith och hans flickvän o sambo Sara. Men idag visar han runt Drakens utsände, berättar om lokaler och utrustning, träningens uppbyggnad och, i någon mån, prissättningen (se vidare rutan här på sidan).

I den inre träningslokalen kör likaledes personlige tränaren Mikael Georges ett pass med sex deltagare. Justa vibbar, inget överdrivet, svettigt flåsande.

Efter passet samlas man i loungen och softar en stund med en mugg kaffe i handen och i kamratligt samspråk. Här frontar Annika Donnert, värdinna för de avslappade after training-passen. I gruppen idag finns Maj Fagerberg, konstnär, som berättar om sin kommande vernissage på Galleri Bellman.

Medlemmar anser att umgänget i loungerna är lika viktigt som träningen i sig. Gemenskap och träning är en oslagbar kombination!

Text och foto: Bengt Magnusson

Draken får rabatt!
SPF Draken har slutit ett avtal med Activage, som ger våra medlemmar rabatter.
För aktuella ordinarie priser se www.activagecenter.com – eller ring 08-684 244 23.

Drakens rabatter:

• Startpaket 8 veckor: 30% rabatt
  • Baspaket 8 veckor: 15% rabatt
  • Fast medlemskap: 10% rabatt (52 veckors bindningstid)

Glöm inte att tala om att du är medlem i SPF Draken, när du bokar!