Vilka är vi i SPF Draken

Vilka är vi i SPF Draken?
Jo, vi är ca 1 260 medlemmar, föreningen har en styrelse och därtill ett 25-tal s k aktivitetsansvariga. Flertalet av oss bor på Kungsholmen/Essingeöarna, men vi har medlemmar även på Åland, i Skåne, osv!

Vad är vårt uppdrag och vad gör vi?
Att ta tillvara och verka för seniorers sociala och ekonomiska intressen, kort uttryckt, och att ge våra medlemmar en positiv övergång från en arbetssituation till en annan, präglad av mer fritid!

Vi är alltså en kontaktyta mellan seniorer och vi verkar för en ökad gemenskap och mot ensamhet. Vi arrangerar intressanta och lärorika föreläsningar, kulturevenemang och ett flertal fritidsaktiviteter. (Dessutom har vi riktigt roligt tillsammans!)

OBS: Vi söker nu ca fem-sex personer att ingå i en servicegrupp tillsammans med vår programgrupp. Ring dem!

Vår tidning
Vår tidning SeniorDraken som du får hemskickad eller läser på nätet utkommer fyra gånger per år. Den innehåller samlad information om vad vi gör: gemensamma luncher, Pubträffar, Drakenträffar, Öppet hus och övriga program.

Dessutom sänder vi ut information om nya program via e-post, vilket tyvärr inte alla medlemmar har. För att få information via e-post måste du meddela vår medlemssekreterare att du önskar detta via: drakenspf@gmail.com.

SPF Draken på Kungsholmen tillhör såväl SPF Stockholmsdistriktet som riksorganisationen SPF-Förbundet. Denna har ca 250 400 medlemmar och säte i Stockholm på Hantverkargatan.

Birgitta Borg, f d ordförande i SPF Draken Kungsholmen