Onsdags- och Årsmöte 14 feb

Årsmöte och Musikunderhållning av Gitarrgruppen.

Föreningen höll sitt årsmöte onsdagen den 14 februari. Ett 70-tal medlemmar var närvarande. Vid årsmötet avrapporterades den omfattande verksamheten från 2023. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året. Ordförande, styrelse och revisorer omvaldes. Som en följd av de ökande kostnaderna beslöt årsmötet också att medlemsavgiften för år 2025 (obs nästa år) skulle höjas från dagens 300 till 340 kronor.
Efter kaffe med donuts, som föreningen bjöd på denna Alla Hjärtans Dag, och sedvanlig lottdragning uppträdde "Gitarrgruppen" med ett flertal trallvänliga låtar. Gitarrgruppen har sitt ursprung i Frälsningsarmén men repertoaren innefattar allt från stämningsfullla visor till svängig svensktoppspop. Med hjälp av utdelade allsångshäften kunde SPF-medlemmarna bli en del av den trevliga musikstunden. Gruppen avslutade med den allvarsamma melodin "Ensam" skriven av en tidigare medlem i gruppen.
HaAn