Musikskoj. 14 mars

Musikskoj med Eva & Ingvar

Vid SPF Hjortens onsdagsmöte 14 mars bjöds på "Musikskoj med Eva & Ingvar". Det var Eva Grahn och Ingvar Pettersson från trakten av Ulricehamn som bjöd på en rolig timma i musikens tecken.
Båda sjöng och spelade dragspel. Eva trakterade dessutom ukulele, blockflöjt och sax – sådan man vanligtvis klipper med!
Som inledning spelades Offenbachs "CanCan". Istället för allsång fick publiken sedan vissla till ett antal låtar: "Jag kommer ikväll under balkongen", "Kan du vissla Johanna" m fl.
Mellan musikstyckena berättades roliga historier.
"Lycklige Henriks polka" spelade Eva först på vanligt vis. Sedan med fingervante på höger hand och avslutningsvis med Lovikavante! Skickligt.
"Kväsarvalsen" dramatiserades. Dragspelen bars som ryggsäckar och vid avslutande dans spelade de på varandras bälgaspel.
Efter uppskattat framträdande avtackades Eva och Ingvar med blommor, och som extranummer spelades de "Kycklingpolka". Därefter vidtog kaffe och lottdragning.
Information om föreningens aktiviteter hittar du på Hjortens hemsida och på anslagstavlan i föreningslokalen.
C Lj

Här kommer flera bilder: