Årsmöte 2017

Kören Sirenerna

SPF Hjorten flyttar till nya lokaler!

Onsdag 8 februari hade SPF Hjorten årsmöte i Equmeniakyrkan.
Mötet inleddes med parentation och diktläsning av Jan Kesker samt pianomusik av Jan Hagström, varefter en tyst minut hölls.
Årsmötesförhandlingarna leddes av Kristina Grapenholm och Hans Andersson. Styrelsen omvaldes i sin helhet och årsavgiften höjdes fr o m 2018 till 240 kr per år.
Bland föreningens aktiviteter upphör tyvärr både musikanterna och kören.
Alla avgående ledare avtackades med fina tulpanbuketter.
Vid det efterföljande kaffet underhöll ett tiotal damer från en "alla kan sjunga"-kör, som kallade sig "Sirenerna". Under ledning av Anne-Li framförde de ett 20 tal sånger. Gamla och nya. Snälla, vackra och stundom skabrösa. Då och då illustrerade med medhavd rekvisita; bl a täcke, dynggrep, grytlock och t o m en liten levande gosse på ca 2 år!
En fin sång om Alingsås var "Nu vill jag sjunga en liten visa". Skriven av Britt G Hallqvist. Den kanske man kan få höra fler gånger!
Körmedlemmarna fick som tack varsin rosa ros.
Efter körsången informerade resekommittén om en resa till Kosta Boda 23 april.
Hans Bernhardsson visade ritningar på vår nya lokal. SPF Hjorten flyttar under våren till Savannen i en fd förskola i anslutning till Pingstkyrkan. Kabomlokalerna, som vi under en längre tid levt med under hot om uppsägning, har vi kvar till 30 april.
Alla som vill är välkomna att hjälpa till med flytten. Hör av Er till styrelsen.
Som avslutning lottades blomstercheckar ut till lyckliga vinnare.
C Lj

Årsmötesförhandlingar.

Hans Andersson, sekreterare och Kristina Grapenholm, ordförande.

Den nyvalda styrelsen, samma som den avgående.

Avtackning av Jan Hagström och Egon Svantesson