Onsdagsmöte 10 april

Musikunderhållning med Arvid och Peje

Vid föreningens onsdagsmöte den 10 april informerade Håkan från styrelsen om mobil-APPen Mötesglädje. APPen kan användas för att samtala eller chatta med andra likasinnade. Håkan gav några trevliga exempel på kontakter som ville ha fikasällskap och liknande. APPen kostar inget och kan laddas hem från PlayButik eller liknande ställen som tillhandahåller APPar. Det kommenterades att det inte sker någon identifiering i normal mening så man måste givetvis vara uppmärksam på vem man verkligen talar med. Styrelsen berättade om att det finns en FB-grupp (FB=FaceBook) med namnet Hjorten Tips och Trix Internet. Detta är en sluten grupp där den som är medlem i SPF Hjorten Alingsås kan ansöka om att bli medlem.

Sedan var det dags för musikunderhållning. Duon Arvid Vestbö och Peje Persson underhöll oss med låtar som låg på hitlistorna under 50-60-talet. Vi fick höra låtar som instrumentalgrupper, Spotnics, Shadows, m.fl. gjort kända. Bland andra artister som blev representerade märkte vi Cliff Richard, Hep Stars, Sven Ingvars, Cornelis Vreeswijk. Hela 17 låtar bjöd Arvid och Peje på innan det blev dags för fika. Dagens reporter, vars sista tonår inträffade 1961, nickade igenkännande och tror sig t.o.m. ha kvar de flesta låtarna i sin ännu ej bortslängda samling vinylskivor.

Efter kaffe med muffin så blev det lottdragningar och information om kommande aktiviteter.

HaAn