Onsdagsmöte 7 december

Alingsås Lucia och Hjortens ukelelegrupp underhöll

SPF Hjorten ordnade årets sista onsdagsmöte den 7/12.
Det var en vintrig dag i Alingsås men ett stort antal medlemmar hade trotsat kylan och halkan för en stund med fin musik och gott adventsfika.
Hjortens egen ukulelegrupp underhöll med ett varierat program. De började med två kända låtar  ”Knö dig in...” som Sten-Åke Cederhök och Sonya Hedenbratt glatt oss med och  Towa Carsons populära ”Visa mig hur jag går hem”. Sedan följde ”Jazzgossen” av Karl-Gerhard från 1922. Tre engelska låtar kunde publiken nynna med i ”When I get old...”, ” Five foot two” och ”Lucky lips”
Årets Alingsåslucia och hennes tärnor kom sedan och spred vacker sång. Det är den 65:e truppen, som under några hektiska dagar besöker olika föreningar och företag.Vi fick lyssna på några traditionella sånger men också en del nyskrivna. Flickorn gjorde ett uppskattat framträdande och imponerade med sina fina röster.
Efter fika och lottdragning fortsatte ukulelegruppen med två låtar från Owe Thörnquists repetoar – ”Dagny och Varm korv boogie” samt Anita Lindbloms hit ”Sånt är livet”.
Programmet avslutades med allsång och vi fick sjunga med i många välbekanta julsånger.
Ordförande önskade alla en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR och välkomnade oss tillbaka onsdagen den 18/1 2023, då Hans Ringquist kommer och berättar.
Bild o text: BH o GA