Musik från för till nu. 5 april

Musik från förr till nu – men mest från förr

Vid SPF Hjortens månadsmöte i Equmeniakyrkan onsdagen den 5 april underhöll trubaduren Niklas Carlsson från Mölndal med gitarr och sång. På ett njutbart och välartikulerat sätt framförde han ett knippe trevliga och välkända låtar.

Den röda tråden var: lite hur som helst.

Vi fick lyssna till ett tio-tal stycken på svenska, engelska och lite franska.

Kompositioner av Hasse & Tage, Robban Broberg, Cornelis: med svårstavat efternamn, Louis Armstrong m fl. presenterades. "Två mörka ögon" av Sven-Ingvars nyligen bortgångne låtskrivare Sven Erik Magnusson framfördes.

Efter en timma med härlig musik avtackades Niklas Carlsson med vackra rosa tulpaner.

Mötet avslutades med kaffe och lotteridragning. Hans Bernhardsson informerade om föreningslokalens flytt från Kabomhuset till Savannen. Detta sker sista veckan i april då kontoret kommer att vara stängt. Invigning av lokalerna vid Savannen kommer att ske 3 maj. Mer om detta på föreningens hemsida.

Nästa månadsmöte i maj kommer att vara i Equmeniakyrkan.

C Lj

Foto: Bengt-Åke Källström