Ord från ordförande i somarhettan

Sol och varmt önskar vi ju oss på sommaren. Men det måste komma regn också.

Tankar i sommarhetta

Bästa medlemmar

Termometern visar 26,7 grader! Om det är något som är efterlängtat nu på vår breddgrad är det regn och mer regn! Inte minst alla prövade jordbrukare. Det är bara att hoppas. Våra aktiviteter tar lite sommarpaus nu, dock inte boulen. Har ni inte provat boule ännu är ni välkomna till Folkets Park på torsdagar kl 13.

Den 15 juni var vi på Ingelsta kalkon och hade en lyckad sommarlunch med 53 deltagare! Det fungerade bra och alla satt vid borden med mat strax efter kl 12.30. Ni kan läsa mer om lunchen under Aktiviteter, men helt klart blev det att detta ska vi fortsätta med. Så räkna med att det blir en sommarlunch innan midsommar nästa år också. Stort tack till Johan Jonasson också på Inglesta kalkon för härliga korvlådor som pris till lotteriet.

Nu närmar vi oss att komma in i vår nya föreningslokal i Stora Hotellet. Hyresavtal gäller från den 1 juli. Vi har hittat möbler för en grundinredning med bord, stolar och förvaring. Föreningslokalen kommer att betyda en hel del för vår verksamhet. Vi kommer att kunna ha styrelsemöten, studiecirklar och gruppaktiviteter (max 20 st) i lokalen. Större sammankomster som månadsmöten kommer vi att ha på nedervåningen. Ni får gärna komma med förslag på verksamhet vi kan ha i vår föreningslokal.

Den 20 juli står vi på Tomelilla marknad i vanlig ordning med lotteriförsäljning. Mellan kl 10-14 hoppas vi då kunna visa föreningslokalen för er medlemmar. Vår marknadsplats är precis utanför Hotellet och om allt fungerar bjuder vi på kaffe och en kaka till er som vill se lokalerna. Till marknadsdagen ska också vårt höstprogram finnas tillgängligt.

Ha nu en skön sommar och svär inte över om det regnar någon gång. Njut i stället av att växterna då får en chans att återhämta sig. Vi ses den 20 juli på marknaden. Till dess får ni sköta om er och ta vara på varandra.

Styrelsen och jag önskar alla en glad midsommar!
/Gunnar