Lyckad Sommarlunch på Ingelsta Kalkon 15 juni

Det blev en lyckad premiär för sommarlunchen den 15 juni på Ingelsta kalkon!

Foto: Christer Rasmusson
Länk till bilder från sommarlunchen finns efter texten

Sommarlunch med SPF Klubb 67 Tomelilla på Ingelsta kalkon

Torsdagen den 15 juni kunde 53 av SPF Klubb 67:s damer och herrar avnjuta en god sommarlunch ute på Ingelsta kalkon. Var och en tog sig dit på egen hand eller så kunde man samåka med någon, som hade plats i bilen.

Väl inne på Ingelsta kalkon blev kön ganska lång till kassan och sen fram till maten. Men alla kunde inta en plats i glaspaviljongen lagom till kl 12.30. Dagens meny var stekt kalkonbiff, med kokt potatis, potatisgratäng, rårörda lingon, gräddsås och olika slags sallader. En mycket mättsam och välsmakande måltid, där man också kunde köpa till en smarrig efterrätt om man orkade. De flesta nöjde sej med en kopp kaffe och en bit choklad.

Gunnar Sallstedt berättade lite om vad som händer framöver. På marknaden den 20 juli har vi lotteriförsäljning och visning av vår nya föreningslokal i Stora hotellet mellan kl 10-14.

Vi hade möjlighet att köpa lotter av Inga, till ett pris av 4 lotter för 20 kronor. Vid dragningen kunde sex lyckliga vinnare få med sig antingen en korvlåda som Johan Jonasson på Ingelsta kalkon skänkt eller ett presentkort på 100 kr på Ingelsta kalkon. Johan tackade för att vi kom dit och passade på att berätta om verksamheten vid Ingelsta kalkon där deltagarna också ställde frågor.

Som en fin avslutning på eftermiddagen blev det sång och gitarrkomp av Gunnar. Han framförde en låt som han själv hade skrivit om flytten ner till Österlen. Efter Gunnars framträdande blev det allsång, där vi fick klämma in i olika kända refränger.
Nu var det dags att avsluta denna eftermiddag ute på Ingelsta kalkon och dit vi gärna återvänder en annan gång.

Gunnar tackade deltagarna för att de kom och var med på sommarlunchen och önskade oss alla en trevlig sommar och glad midsommar.
Vi säger tack och det samma till Gunnar för vårens aktiviteter.
/Marianne Andersson

Bilder från sommarlunchen