Årsmöte 24 februari 2022

SPF Klubb 67 höll årsmöte torsdag 24 februari 2022.

Foto: Christer Rasmusson

Årsmöte 2022 med SPF Klubb 67 Tomelilla

SPF Seniorerna Klubb 67 Tomelilla  hade årsmöte i Teaterhallen Folkets Park torsdagen 24 februari 2022. Ordförande Gunnar Sallstedt hälsade ca 70 medlemmar välkomna. Efter genomgång av säkerhetsrutiner inledde ordföranden mötet i ord och bild kring avlidna hedersmedlemmen Asta Andersson som lämnade oss 1 februari. Asta skulle fyllt 101 år 24 mars. Till hennes minne finns Gästböcker och urklipp bevarade som till stor del kretsar kring hennes mångåriga engagemang inom Klubb 67. Gunnar Sallstedt har scannat del 1 och 2 av Gästböckerna och publicerat dem på Hemsidan under rubrik”Astas Gästböcker”. Publiceringen av övriga delar sker succesivt.

Parentation över 11 medlemmar som lämnat oss under 2021 leddes av vice ordförande Monica Norén. Kantor Susanne Larsson medverkade med sång och ackompanjemang på keyboard. Psalm 297 Härlig är jorden sjöngs, (unisont) varefter Monica läste en dikt.

Uppläsning av varje namn följt av ljuständning som sköttes av Maj-Britt Stridh.
Inga-Lisa Sörensson
Rosa Sahlin
Lennart Andersson
Olle Karlsson
Yngve Gustafsson
Gertrud Persson
Herbert Nilsson
Ann-Marie Book
Saga-Britt Andersson
Ingrid Persson
Gunvor Persson

En tyst stund innan psalm730 Må din väg gå dig till mötes sjöngs, (unisont).

Innan kaffet underhöll Susanne Larsson med bl.a. ”Det gåtfulla folket” och ”Första gåvan till ett barn”: Olle Adolphson. ”Sång till friheten”: Björn Afzelius, vackert och stämningsfullt.

Efter kaffet med god smörgås och kaka vidtog årsmötesförhandlingar.

Vice ordförande Monica Norén tog hand om avtackningen av följande medarbetare.

För väl genomförda förhandlingar överlämnades en ros till mötesordförande Lars Carlstedt.

Vår uppskattade ordförande Gunnar Sallstedt, som tillika med hustrun Lill öppnade upp sitt hem vid våra styrelsemöten vid olika tillfällen under pandemin, fick mottaga en ros vardera.

Vidare följde övriga mottagare av en ros. Revisorer: Birgitta Malmborg och Kent Persson och revisorsuppleant: Iréne Mårtensson.

En ros vardera till skaparna av god förtäring från Café Seniora Smedstorp: Ingrid och Bengt.

Innan årsmötet avslutades med nationalsången överräckte mötesordförande Lars Carlstedt klubban till vår omvalde ordförande Gunnar Sallstedt som tackade för förtroendet och uttalade följande vädjan till medlemmarna:
- Behövs kontaktpersoner till aktiviteterna, fler funktionärer som tillsätts av styrelsen och fler mailadresser förenklar utbud via hemsidan till medlemmarna. Lill Sallstedt tog efter nationalsången emot reseintressenter och informerade om aktuella resor.
/Hanna-Karin Persson

Mer bilder från årsmötet