Månadsmöte 25 oktober

Hög igenkänningsfaktor på musiken som Back Time Boys spelade för oss på oktobermötet.

Foto: Gunnar och Lill Sallstedt
Länk till fler bilder efter texten

Månadsmöte onsdag 25 oktober

Back Time Boys gästade SPF Seniorerna Klubb 67 Tomelilla

SPF Klubb 67 hade månadsmöte i Stora Hotellet den 25 oktober. Ordförande inledde som vanligt med lite säkerhet och information om dagens program. Ca 70 medlemmar bjöds sedan på musik med kända och dansvänliga ”generationslåtar” av tremannabandet Back Time Boys. Flera av medlemmarna intog också dansgolvet för en svängom till musiken. Detta blev uppskattat av bandet som gärna ser att man dansar till deras musik.

Efter ca 45-50 min blev det kaffepaus med hembakad vetelängd och muffins. Tack till Marianne Andersson som bakade brödet. Tack också till Åke Olsson, Kjell Persson och Krister Mårtensson för hjälp med möblering på eftermiddagen dagen före mötet. Möbleringen blev uppskattad då det inte blev lika trångt denna gång mellan borden.

När kaffepausen närmade sig slutet intog Back Time Boys scenen igen för att ha ett musikquiz. Sju låtar spelades och för varje låt fick publiken komma med förslag på låtnamn, artistnamn eller något annat som kunde kopplas ihop med just den låten. Det blev bland annat ”Only you” av The Platters, ”Sjöman” som Thory Bernhards sjöng in och Pat Boones ”Love letters in the sand”. Hög igenkänningsfaktor på alla låtar och publiken var ”med på noterna”!

Efter musikquizet informerade ordförande om kommande aktiviteter. På månadsmöte den 23 november informerar Röda Korset om HLR m.m. Den 7 december blir det julavslutning med Lucia. Det blir utflykt till Gunnarshögs gård den 24 november. I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan startas studiecirklar upp i handarbete 16 november och släktforskning 20 november. De som vill spela bland annat canasta ska kunna göra det i det nya föreningsrummet med start 14 november.

Lottdragning följde sedan. Kaffepaket lottades ut på entrébiljetten och presentkort på Hälsolinjen och ICA var vinster på ringlotterna.

Som avslutning spelade Back Time Boys några låtar till och sedan ackompanjerade bandet till de två Klubb 67-sångerna som alla sjöng med i. Det blev en uppskattad och trevlig eftermiddag med Back Time Boys.
/Gunnar Sallstedt

Bilder från mötet