Månadsmöte onsdag 27 oktober

Sånggruppen "Vi Tre" gästade oss på månadsmötet och underhöll med ett potpurri fina låtar.

Foto: Christer Rasmusson

Månadsmöte 27 oktober i Teaterhallen Folkets Park

SPF Seniorerna Klubb 67 Tomelilla hade månadsmöte onsdag 27 oktober 2021 i Teaterhallen, Folkets Park. Ordförande Gunnar Sallstedt hälsade välkommen till ca 55 medlemmar, däribland några nytillkomna samt ”Vi tre”, underhållningsgrupp med sång och musik.

Vid genomgång av säkerhetsåtgärder kom ordföranden in på användandet av defibrillator vid Hjärt & Lungräddning. Lämpligt med en kurs framöver.

Intresseanmälningsenkäten angående aktiviteter har lämnats av 25 st. Viktigt att få in flera förslag för att bemöta medlemmars intressen.

Enligt Klubb 67: s program är det:
Kyrksöndag 31 oktober kl.14.00 i Församlingshemmet.
Månadsmöte torsdag 25 november, Per-Erik Tell: ”På luffen genom Europa”.
Månadsmöte onsdag 15 december,” Luciafirande”.
Dessa möten i Teaterhallen kl.14.00.

Rädsla för internet känner 1 av 4 av landets seniorer vilket kan förhindras genom att ta del av information om den digitala världen. Kjell Persson, vår IT-ansvarige, tar hand om er genom att ni anmäler ert intresse till kursverksamhet som han bedriver som en god pedagog.

Inga nya resor och utflykter för närvarande. Arbete pågår att erbjuda nya resor till nästa år.

Som övrig information: Inbjudan till julfest fredag 10 december i Maglehems bygdegård. Arrangör: SPF Gullvivan Brösarp. Mer info på hemsidan: SPF Seniorerna Gullvivan Brösarp. Först till kvarn!

Byavången tar emot grupper med lokalbehov ev. flera i större sammanhang framöver. Stora Hotellet hoppas man på som möteslokal när renoveringen blir klar.

Dags för underhållningen med Britt Inger sång, Zerny dragspel, Leif keyboard och sång. Stämningen låg på topp från början till slut av ”Vi tre: s” repertoar. Trevligt att publiken deltog med sång mellan varven i vissa melodier. Här nämns en del av repertoaren: ”Den gamla spinnrocken”, ”Farväl till sommaren”, ”Hjärtats röst”, ”Till mitt eget blue Hawaii”.

Efter kaffet fortsatte ”Vi tre” spela fler låtar.

Lotteridragning följde med Inga, Gunnar och Monica. Nationalsången avslutade mötet och ordföranden tackade för en trevlig eftermiddag.
/Hanna-Karin Persson

Bilder från månadsmötet