16 augusti "Harold Frys oväntade vandring"

Filmhöst på Klubb 67 matinébio på Riobiografen i Tomelilla!

Klubb 67 Matinébio på Riobiografen i Tomelilla

Denna gång ser vi den engelska filmen Harold Frys oväntade vandring med oscarsbelönade Jim Broadbent​ och Penelope Wilton (från bl.a. Downton Abbey) i rollerna.
Harold är pensionär och bor tillsammans med sin fru Maureen. En dag dyker ett brev upp till Harold. Brevet är från Queenie, en arbetskamrat för många år sedan. Hon vill bara säga adjö och berätta att hon ligger för döden på ett hospice. Harold skriver först ett brev till henne men när han går för att posta brevet träffar han en ung kvinna som berättar att hennes faster överlevde en svår cancer för att hon fick hopp, hör att anhöriga trodde på hennes läkning. Harold bestämmer sig då, på plats, att börja vandra till Queenie. Han blir övertygad om att genom att han vandrar till henne kommer hon att få hopp och kunna överleva sin cancer. Han börjar vandra utan att tala med sin fru och utan att se till att ha bra skor att vandra i. Han har egentligen inte heller någon vana av att vandra. Vandringen kommer att ta ett tag eftersom sträckan han ska gå är mer än 80 mil.
Filmen hade svensk premiär 30 juni 2023.

Film: Harold Frys oväntade vandring (England, språk engelska, svensk text)
Datum: onsdag 16 augusti 2023
Tid: kl 14.00, insläpp från kl 13.30
Pris: 88 kr/person (gäller endast medlemmar i SPF, ordinarie pris 110 kr för övriga.)
Betalning: Betalas till SPF Klubb 67 helst till bankgiro. Betala så vi ser betalningen senast den 15 augusti. Betalning kan även göras med swish.
BANKGIRO: 780-2366
SWISH: 123 679 60 64
Ange namn och "Riobio 16 augusti" på betalningen.
OBS Ingen betalning ska göras i kassan på bion, SPF Klubb 67 får faktura på biljetterna. Om du inte har swish eller kan betala via bankgiro går det att betala kontant på bion till SPF Klubb 67.

Biljetter utdelas inte. Vi har bokade platser på raderna B-H utifrån antal anmälda och platser intas allt efter ankomst och avprickning. OBS att de två raderna längst bak inte är tillgängliga för gruppbokningen. På Rad B (längst fram) reserveras några platser för den som t.ex. behöver sitta utan någon framför sig eller har svårt att komma upp till raderna ovanför. Anmäl i så fall att du vill sitta där.

Anmälan: Senast 14 augusti till Gunnar Sallstedt, sms/tel: 070-792 06 75, epost: gunnar@sallstedt.se

VÄLKOMNA!