Sommarord från ordförande

Sommar 2022

Bästa medlemmar

Så här i juli känns det som mitt i sommaren även om vi passerat midsommar för några veckor sedan. Sommaren har väl hittills bjudit på väder á la vvv, dvs. ”väldigt varierande väder”. Ena stunden har man kunnat vara i trädgården en stund och så har man i nästa stund fått söka skydd för hagelstorm! Men sommar är det ju ändå.

Själv har jag nu ett öga som är opererat för grå starr och ett som inte är det (ännu). En intressant upplevelse att se lika bra med ena ögat utan glas i glasögonen som det andra med glas! Tänker på Christina Sahlin igen och hennes redovisning av medicinsk historia. Vi ska nog vara glada för att vi lever i detta århundrade, åtminstone när det gäller möjligheterna att reparera oss människor. Sedan finns det ju andra saker nu som inte är lika roliga att uppleva.

Vi blickar nu framåt och vårt programblad för hösten kommer snart att finnas tillgängligt och förhoppningsvis i vår plats på Tomelilla marknad den 21 juli. Kom gärna förbi då! Vi startar sedan hösten med en grilldag i Kronoskogen den 25 augusti. Programbladet får alla antingen via epost eller i brevlådan.

Septembers månadsmöte blir ett öppet möte där andra än medlemmar också får delta. Då har vi besök av Peggy Dicksdotter Hermansson som under rubriken ”Fika för livet” ska tala om mat, måltider och hälsa för oss 65+ i Sydöstra Skåne. Hon har tidigare varit i SPF Smedstorp där hon blev mycket uppskattad. Vi passar på då att bjuda in personer till mötet som kan tänkas bli nya medlemmar. Höstens månadsmöten i övrigt hoppas jag ska bli en bra blandning av innehåll.

Våra aktiviteter fortsätter vi att utveckla och försöka förnya. Bl.a. bjuder jag och Lill in till ”Hemma i min trädgård” i augusti och vi tittar också på möjlighet till matiné-bio i RIO-biografen. Det krävs dock kanske 25 deltagare för att vi ska kunna göra en gruppbokning.

Alla aktiviteter, resor m.m. presenteras på hemsidan och informeras om i utskick med epost och sms. Har du en epost-adress och INTE får våra epost-utskick, vill jag att du meddelar din epost till mig på mail gunnar@sallstedt.se.

Fotot ovan? Ja det var ju svårt att låta bli det. Ett av våra första besök för övrigt i Tomelilla. Det ska ses med glimten i ögat!

Styrelsen och jag önskar er alla en fortsatt behaglig och avkopplande sommar. Och ta hand om er!
Gunnar