Ord från ordförande april 2022

Foto: Christer Rasmusson

Bästa medlemmar
Påsken står för dörren när detta skrivs. Med en kylslagen vår hittills får vi hoppas att påsken för med sig värmen. Jag och styrelsen tillönskar alla en glad och trevlig påsk.

Månadsmötet i mars med Susanne Iwarsson gav oss en del att reflektera över. När ett pensionssystem infördes i Sverige år 1913 var pensionsåldern då högre än medellivslängden! I dag är medellivslängden nästan 20 är högre än pensionsåldern. Det är inte så konstigt då att vi som seniorer utgör en större och samtidigt viktigare grupp för beslutsfattare. Vi har också blivit aktivare som äldre och det är något vi i Klubb 67 vill verka för framåt.

På månadsmötet den 28 april kommer Kristina Sahlin och berättar om ”Medicinens historia”. Grilldag i Fyledalen blir det den 18 maj. OBS att detta är ändrat datum. PRO Tomelilla välkomnar nämligen alla pensionärer till dans i Folkets park den 19 maj. Det tycker vi att de som vill ska få möjlighet att delta på och samarbete mellan våra olika föreningar är berikande och bra.

Genom den epostgrupp vi lagt upp når vi idag mer än hälften av medlemmarna. Men vi vill nå betydligt fler än så med epost. I senaste Senioren kan man läsa om SPF Vintergäcken i Mölndal. De har lyckats nå 94 % av medlemmarna med epost och den föreningen har 820 medlemmar! Så om du har epostadress men inte får våra utskick – meddela din adress genom att skicka ett mail till mig på gunnar@sallstedt.se. Då lägger vi in din adress i vår epostgrupp.

Epostutskicken sker med rubriken SPF Klubb 67-Nytt: ÄMNE
Utskicken sker så att epostadresserna är dolda för alla i gruppen och vi skickar bara epost om det som rör vår verksamhet. Tveka därför inte att meddela din epostadress om du har det och läser din epost.

Bästa hälsningar till er alla och ta hand om er och GLAD PÅSK!
Gunnar