Vi provar med fotgolf igen!

En lättsam och trevlig aktivitet som vi provar tillsammans med SPF Smedstorp!

Fotgolf måndag 19 september

Vi provar igen med att spela ”fotgolf” på Tomelilla Golfklubbs 9-hålsbana. Fotgolf innebär att sparka en fotboll i hål. Se YA nyligen!

Vi genomför detta tillsammans med SPF Smedstorp måndag 19 september.
Samling kl 13.00 för lite information och start kl 13.30.
Vi spelar "foursome", dvs. två och två ihop och gör var annan spark. Blir mindre risk för ansträngning på det viset och vi kan vara fler som går tillsammans. Det tar ca 60 minuter att gå runt banan för en grupp med 4 bollar och avsikten är att vi ska roligt. Bollar får man låna på golfklubben. Vid färre än 8 deltagare eller vid dåligt väder ställer vi in.

Banan har 9 hål på mellan 40-150 m och totalt är längden ca 800 m. Om någon har en håv som en fotboll får plats i är det utmärkt att ta med den. Det gör att det går lättare att ta upp bollen från hålet.

Avgift: 100 kr. Ingår greenfee och kaffe med kanelbulle i restaurangen efteråt. Betalas på plats.

Anmäl till Gunnar Sallstedt om du vill vara med och prova denna både trevliga och sociala form av lätt motion. Mail gunnar@sallstedt.se eller ring 070-792 06 75.