Månadsmöte onsdag 15 december

Digitalt Luciabesök, liten jultallrik och kaffe med Astas pepparkakor

Foto: Christer Rasmusson

Månadsmöte onsdag 15 december i Teaterhallen

Vid ankomsten serverades glögg med tillbehör och dämpad julmusik. Ordförande Gunnar Sallstedt hälsade ca 55 deltagare välkomna till månadsmötet med Luciasammankomst.

Tomelilla hade inte lyckats få Luciakandidater 2021. Sändningen kom från Lunds Domkyrka 13 december 2020 (utan publik). Olika Luciasånger med Lucia och tärnor samt Staffansvisor med stjärngossar framfördes med vackra röster. Vi fick förställa oss att sitta i den vackra domkyrkan.

Liten jultallrik (sill, ägg, lax, rökt korv, skinka, rullad, bröd) från H & G:s kök på Tomelilla Golfklubb serverades med lättöl och julmust. Därefter kaffe med Astas pepparkakor. Hennes pepparkakor har blivit en tradition genom åren.

Efter avslutad smaklig förtäring fortsatte ordförande med:
Kort information om aktiviteter 2022
Ordföranden presenterade Vårprogrammet 2022 och en del fastställda aktiviteter samt en del icke fastställda sådana. Vårens program kommer att delas ut i januari på något sätt till alla medlemmar.

Marknadsplatser
Olika företag nämndes och flera är att önska. Ett sätt att hjälpa föreningen med ekonomin, bl.a. lokalhyran som är dyr.

Kort presentation av nya Hemsidan
Går att visa Hemsidan på dator och surfplatta. Sök på: www.spfseniorerna.se/tomelilla. Gamla Hemsidan avslutas vid årsskiftet 2021/2022.

”Pärmen med Månadssammankomster” finns att ta del av vid våra månadsmöten.

Lotteridragning skedde i samarbete med Inga Persson, Monica Norén och Gunnar Sallstedt som utropare.

Tack från ordföranden för en trevlig eftermiddag med avslutning inför julen 2021, varefter Nationalsången sjöngs till sist.

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
/Hanna-Karin Persson