Oktober 2021

Nu är vi igång igen!

Oktober 2021

Höstfärgerna börjar synas men det finns fortfarande grönska i träd och växter. Därifrån jag kommer är hösten mer påtaglig. När det är fina dagar nu är luften klar och det kan ännu bli upp emot 15 grader varmt. Det är fint på Österlen och det är snart dags för Österlen lyser. Årets ljusby är Simrishamn.

Första månadsmötet på mer än ett och ett halvt år kunde vi ha den 30 september i  Teaterhallen. Vi var 70 personer som fick lyssna på Ewa-Gun Westford. Det var härlig stämning och samtalsnivån under kaffet vittnar om att många inte träffats på länge. Det hoppas jag nu ska fortsätta på kommande månadsmöten och andra sammankomster.

OBS att månadsmötet i oktober är ändrat till ONSDAG 27. Detta på grund av att Teaterhallen inte var ledig på torsdagen den 28. Sånggruppen "Vi Tre" underhåller. I november blir mötet som planerat den 25 november och i december har vi förhoppningsvis någon Lucia hos oss onsdag 15 december i Teaterhallen. På startsidan här på hemsidan annonseras nu kontinuerligt "Nästa månadsmöte" och vi informerar även via epostgrupp och supertext/sms. Anmäl gärna epostadress och mobilnummer om ni inte finns med i dessa utskick.

Pandemin har orsakat stora förändringar i våra liv. Men det finns ljusning nu. Det är därför viktigt att vi vaccinerar oss och att även de yngre gör det. Agnes Wold uttryckte detta bra, tycker jag, när hon uttalade att de som inte vaccinerar sig utsätter både sig själva och andra för livsfara. Själva är både jag och Lill vaccinerade och jag fick min andra spruta på min 70-årsdag den 22 juni! En bra present!

Ett tecken på ljusning är att vi ändå är igång igen. Liksom att inställda arrangemang nu också kommer tillbaka. Som till exempel Tomelilla Höstmarknad. Där finns SPF Klubb 67 med och vi har bland annat lotter till försäljning. Besök gärna vår plats på Torget och köp våra lotter!

Tillsammans med programbladet fick alla en intresse-enkät, där du som medlem kan markera vad du är intresserad av att delta i. Den vill jag att så många som möjligt fyller i. Den är viktig för oss för att kunna ta fram bra aktiviteter. Enkäten kan ni lämna på bland annat månadsmöten i oktober och november, på Höstmarknaden den 21 oktober vid vår plats eller på Kyrksöndagen i Församlingshemmet den 31 oktober. Med hjälp av svaren från er kan vi sedan planera verksamhet och aktiviteter framåt.

Lokalfrågan är i läget att Byavången är stängt för stora sammankomster. Mindre gruppaktivteter är däremot grönt ljus för. Vid våra månadsmöten i år kommer vi därför att vara i Teaterhallen i Folkets Park och ingen behöver ta med sig eget kaffe!

Bästa hälsningar

Gunnar