November 2021

Höstrusket gör sitt intåg

November 2021

Bästa medlemmar

”Österlen Lyser” regnade delvis bort. Vi var i alla fall till Karl-Fredrik på Eklaholm på lördagen och beskådade en fantastisk skapelse. Besökare kunde karva ur en egen pumpa som sedan ställdes upp på trähyllor i en hög ”pyramid”. 500 pumpor blev det med fantasifulla masker. Vädret gjorde i övrigt att många marschaller som ställts ut av alla engagerade medlemmar i byalagen tyvärr slocknade.

På månadsmötet i oktober hade vi besök av sånggruppen Vi Tre från Kristianstad. Det blev ett uppskattat och varierat musikinslag. På nästa månadsmöte den 25 november får vi besök av frilansjournalisten och författaren Per-Erik Tell som ska berätta och visa bilder om att ”luffa i Europa”. Mötet blir återigen i Teaterhallen.

På startsidan här på hemsidan annonseras kontinuerligt "Nästa månadsmöte" och vi informerar även via epostgrupp och supertext/sms. Anmäl gärna epostadress och mobilnummer om ni inte finns med i dessa utskick.

På novembermötet går det ännu att lämna intresse-enkäten som kom med programbladet, där du som medlem kan markera vad du är intresserad av att delta i. Den vill jag att så många som möjligt fyller i och lämnar. Den är viktig för oss för att kunna ta fram bra aktiviteter. Efter novembermötet ska vi gå igenom vad som kommit fram och ta initiativ till att vi kan få igång fler aktiviteter.

Ha nu en skön höst och ta er tredje covidvaccination så snart ni kan göra det. För egen del blir det förhoppningsvis en julklapp en eller två dagar före julafton

Bästa hälsningar
Gunnar