Ord från ordförande i höstmörkret

Tankar i höstmörker

Bästa medlemmar

September var en fantastisk månad. Men nu är vi inne i november och då känns hösten mer påtaglig med sina vackra färger. Stormen Babet har dock ställt till det i vårt närområde. Stranden vid Knnäbäckshusen är bortspolad och I Kåseberga förstördes vägen nere i hamnen. Här längre inåt land blev vi mer förskonhade från stormens härjning. Naturexperter har dock sagt att stränderna kommer tillbaka och i Kåseberga ska man förstärka vägen så småningom.

28 september hade vi vårt första månadsmöte i Stora Hotellet. Allt var inte på plats riktigt ännu men vi ser förändringar nästan dagligen nu när vi är där. Den 25 oktober hade vi musikinslag med Back Time Boys och möblerade på ett annat sätt. Detta fungerade bättre. Än så länge ber vi er som kommer till månadsmötena att ta med en (liten) kaffemugg, men det ska inte behövas många gånger till.

Vårt föreningsrum är ljudförbättrat och vi kan nu komma i gång med olika aktiviteter. Några studiecirklar är på gång bland annat och kortspel var annan vecka startar vi upp nu i november.

Vi har kunnat se en ökning av medlemsantalet under de senaste 12-13 månaderna. Särskilt fler vänmedlemmar har tillkommit och det är väldigt trevligt. Känner du någon som är medlem i en annan SPF-förening och som vill ta del av våra aktiviteter får ni gärna berätta om möjligheten att vara vänmedlem. Det kostar 100 kr och det är medel vi får behålla 100 % av. Tänk också på att om du värvar en vanlig medlem till föreningen får du en Sverige-lott av förbundet. Den kan det vara en storvinst på!

Den 26 oktober var vi som vanligt på Tomelilla marknad med lotteriförsäljning. Vår marknadsplats var strax bredvid entrén till Hotellet och vädret var på hyggligt humör. Ett stort tack till alla som hjälpte till på marknaden.

Den 31 oktober besökte vi Kristianstad Österlen Flygplats i egna bilar och fick fin guidning och information av VD Jonas Haak. Sjöfartsverkets besättning på deras räddningshelikopter ställde mycket vänligt upp och berättade om deras verksamhet.

Som vanligt kommer information på hemsida, epost och sms om de olika aktiviteter vi har. Besök gärna vår facebooksida och följ/gilla den. Ju fler som följer den, desto aktivare blir vi på den

Ha en avkopplande höst men kom också och delta i våra aktiviteter. Och sköt om er och ta vara på varandra.
/Gunnar