Välkommen till SPF Klubb 67 Tomelilla!

Välkommen till SPF Klubb 67 Tomelillas hemsida.

Om SPF Klubb 67

SPF i Tomelilla bildades 1967. Därav namnet SPF Seniorerna Klubb 67 Tomelilla. Föreningen har idag drygt 200 medlemmar. Verksamheten består normalt av månadsträffar, andra sammankomster, resor och utflykter, studiecirklar och olika gruppaktiviteter.

SPF Klubb 67 samverkar också med andra SPF-föreningar på Österlen om t.ex. resor och dans.

Kontaktuppgifter, styrelse och andra funktionärer finns här under Föreningen i menyn. Innevarande års verksamhet finns under "Aktiviteter" i huvudmenyn. Aktuella resor och utflykter finns under "Resor & utflykter" i huvudmenyn. Historik om föreningen och återblick på tidigare år finns under fliken "Återblick" i huvudmenyn

Vad är SPF?
SPF Seniorerna är en politiskt och religiöst oberoende organisation som påverkar regering och riksdag, men också landsting och kommuner med sakliga argument och fakta. Det gäller naturligtvis seniorfrågor som exempelvis ekonomi, boende, hälsa, vård och omsorg. Pensionernas utvecklingstakt måste öka. Det ska finnas pensionärsråd i kommuner och landsting och i Tomelilla finns ett Pensionärsråd där Klubb 67 är representerade. Det ska också vara en självklarhet med valfrihet i fråga om boende och i fråga om rätten till vård och omsorg på äldre dagar.

För medlemskap, klicka här!

VÄLKOMMEN TILL SPF KLUBB 67 TOMELILLA!

Vi samarbetar med

Våra marknadsplatser stöder oss ekonomiskt