Grilldagen i Fyledalen med tipspromenad 18 maj

Onsdag 18 maj var vädret på fint humör när vi samlades ca 40 personer vid gamla tegelbruket i Fyledalen för att grilla både korv och geniknölarna!

Våravslut i Fyledalen med grillning och tipspromenad

Onsdagen 18 maj 2022, en vacker solskensdag, samlades ett 40-tal SPF Klubb 67 medlemmar från Tomelilla i Fyledalen som hälsades välkomna av ordförande Gunnar Sallstedt. Vi höll till vid grillplatsen vid Gamla Tegelbruket. Grillning stod först på agendan. Maj-Britt- och Ingvar Stridh samt ordföranden var verksamma med grillningen.

Efter grillningen var det fritt fram för den som ville avnjuta innehållet ur medhavd kaffekorg. Tipsrundan hade Margareta Holmlund hand om. Bra frågor men så klart mer eller mindre kluriga som sig bör. Pristagare blev Gunnel Andersson, Birgit Persson och Gullvor Nilsson.

Gunnar Sallstedt informerade om aktiviteter, resor och höstens program som en påminnelse. 6 juni, nationaldagen, SPF-medlemmar deltar. Samling på parkeringen intill kommunhuset kl. 11.30. Avmarsch till Torget därefter. 31 maj SPF-dagen på Jägersro, finns en ledig plats. 27-30 juni Värmlandsresan, finns platser kvar. 9 juni Kiviks-Äsperöd Arboretet, färd med egna bilar. Anmälan till Lill Sallstedt: 073 707 07 57. 21 juli Tomelilla marknad, plats 111 på Torget. Anmäl din hjälp för tältresning och lotteriförsäljning till Hanna-Karin Persson: 070 223 18 10.

Aktiviteter under våren: IT-kurs, Fotokurs, Ölbryggning, Footgolf och Naturvandring med Anna Villavicencio. Klubb 67 efterlyser Månadsvärdar vid Månadsmötena, som tack fritt inträde.

Ordföranden tackade för trevlig samvaro under eftermiddagen. Deltagarna fick bryta upp eller stanna kvar en längre stund allt efter behag.
/Hanna-Karin Persson

Bilder från grilldagen