Ord från ordförande mars 2022

Ord från ordförande

Bästa medlemmar

Det blev inget ord i februari. Måhända för att det är en kort månad, kanske….

Årsmötet kunde hållas i normal ordning med nästan 70 deltagare. Härligt med en sådan uppslutning. Inför parentationen av 11 avlidna medlemmar under 2021 uppmärksammade vi att vår äldsta medlem och tillika hedersmedlem Asta Andersson gick bort den 1 februari i år. Den 24 mars skulle hon ha fyllt 101 år. Hon var med som vanligt på vårt månadsmöte i december och hade förstås med sig pepparkakor. Asta var glad och det är väldigt fint att få ha den minnesbilden av henne. Vi kommer att återkomma med någon form av minnesporträtt över Asta och hennes engagemang i SPF Klubb 67. Jag passar här på att också tacka för förtroendet att bli omvald som ordförande.

Pandemin har fått ett annat ansikte och när nu alla restriktioner är borttagna, vilar det ett stort ansvar på varje individ att medverka till att smittan inte sprids. SPF rekommenderar att man vaccinerar sig och är man inte vaccinerad bör man undvika att delta på t.ex. våra månadsmöten, som får räknas till ”större folksamling inomhus”. Givetvis bör vi också avstå om vi inte är symtomfria. Jag tror dock att alla är medvetna om detta. I SPF Klubb 67 följer vi ändå utvecklingen och vi följer de rekommendationer som Förbundet hänvisar till.

Våren gör sig mer och mer påmind nu när solen får vara uppe längre om dagarna. Krokusar har tittat upp och det känns positivt. Positivt är också att vi nu får i gång bland annat några studiecirklar. Här finns det möjlighet att också komma med förslag på ämnen till studiecirklar! Vi har fått i gång en bra kontakt nu med Studieförbundet Vuxenskolan. I en av de cirklar som nu startas prövar vi också att samarbeta med SPF Smedstorp.

Jag ser fram mot att SPF Klubb 67 ska ha ett aktivt 2022. Men för att det ska bli det är det nödvändigt att ni ställer upp och deltar i de aktiviteter vi nu försöker ordna! Lika nödvändigt är det att det finns medlemmar som vill ta på sig att fungera som kontaktperson för en aktivitet. Boule-säsongen kan t.ex. startas nu och vi kan vara i Folkets park på torsdagar eller fredagar. Men någon behöver vara kontaktperson!! Hör av er till mig om ni vill bidra till att vi får igång aktiviteter, vilka det än må vara!

Bästa hälsningar till er alla och ta hand om er och passa på att njuta av solen när den är framme.
/Gunnar