Julhälsning från ordförande

JULHÄLSNING FRÅN ORDFÖRANDE

Bästa medlemmar

Vi har haft ett bra år 2022 trots att det inleddes med att vår äldsta medlem, och tillika hedersmedlem, Asta Andersson gick ur tiden den 1 februari. Hon blev nästan 101 år gammal. Hennes Gästbok för åren 1992 – 2007 finns nu publicerad på vår hemsida. Åren 2008 - 2021 pubiceras efter hand.

Men vi har varit aktiva också! Vi har fått i gång bouleverksamhet i Folkets Park. Vidare har det blivit succéartad matinébio på Riobiografen i Tomelilla med totalt ca 180 besökare på tre föreställningar under hösten. Dam- och herrluncher har också startat och allt detta fortsätter vi med under 2023.

Något som blir mycket spännande under 2023 är att vi fortsätter diskussionerna med Hemma på Österlen AB om en föreningslokal i Stora Hotellet. På månadsmötet i december gav de närvarande medlemmarna "grönt ljus " för detta. Någon gång under våren kan det bli inflyttning om allt går som vi hoppas.

Jag tackar alla som under året deltagit i vår verksamhet och ser fram mot att vi kan utveckla vår verksamhet ytterligare. Ett stort tack också till alla er som ställt upp på olika sätt i samband med våra olika aktiviteter. Ni behövs verkligen!

Nu tillönskar jag, Lill, Hjalmar och övriga i styrelsen alla er medlemmar en fin och glad jul och ett riktigt gott nytt år!

/Gunnar