19 oktober "KÄRLEKSBEVIS"

"KÄRLEKSBEVIS" 19 oktober

På förslag från biografföreningen såg vi som första matinéfilm  filmen Kärleksbevis med Rolf Lassgård, Hedda Rehnberg och Livia Millhagen i regi av Richard Hobert. Filmen är inspelad i Kivik och Vitemölla med omnejd på Österlen och det var galapremiär i Kivik den 14 oktober då den också hade premiär på Riobiografen i Tomelilla. I Kivik var det fem utsålda föreställningar på premiären.

Det kom totalt 81 personer till BioRio, så matinébion inleddes i alla fall med en rejäl succé. Också roligt med samarbetet med övriga Österlenföreningar där medlemmar kom från Simrishamn, St Olof och Smedstorp.

Filmen var av karaktären tyngre relationsdrama med en kanske lite oväntad upplösning. Flera starka skådespelarinsatser där Rolf Lassgård var strålande.
/Gunnar Sallstedt

I samarbete med