18 oktober "Madeleine och Taxichauffören"

Filmhöst på Klubb 67 matinébio på Riobiografen i Tomelilla!

Klubb 67 Matinébio på Riobiografen i Tomelilla 18 oktober

Denna gång ser vi den franska filmen Madeleine och taxichauffören med Line Renaud och Dany Boon i rollerna.

92-åriga Madeleine lämnar en liten förort för att åka till ett äldreboende på andra sidan Paris. En taxichaufför kommer för att hämta henne, men utan bråttom att nå fram, ber hon föraren att köra förbi de platser i huvudstaden som har betytt något i hennes liv.
Enligt Moviezine är det "en lika inspirerande som gripande historia som erbjuder skratt men även en och annan tår. Om du inte snyftar vid upplösningen så har du ett hjärta av sten".

Filmen hade svensk premiär 5 maj 2023.

Film: Madeleine och taxichauffören (Frankrike, språk franska, svensk text)
Datum: onsdag 18 oktober 2023
Tid: kl 14.00, insläpp från kl 13.30
Pris: 88 kr/person (gäller endast medlemmar i SPF, ordinarie pris 110 kr för övriga.). Det går bra att ta med en gäst.
Betalning: Betalas till SPF Klubb 67 helst till bankgiro. Betala så vi ser betalningen senast den 17 oktober. Betalning kan även göras med swish.
BANKGIRO: 780-2366
SWISH: 123 679 60 64
Ange namn och "Riobio 13 sept" på betalningen.
OBS Ingen betalning ska göras i kassan på bion, SPF Klubb 67 får faktura på biljetterna. Om du inte har swish eller kan betala via bankgiro går det att betala kontant på bion till SPF Klubb 67.

Biljetter utdelas inte. Vi har platser på raderna B-H och platser intas allt efter ankomst och avprickning. OBS att de två raderna längst bak inte är tillgängliga för gruppbokningen. På Rad B (längst fram) kan platser reserveras för den som t.ex. behöver sitta utan någon framför sig eller har svårt att komma upp till raderna ovanför. Anmäl i så fall att du vill sitta där.

Anmälan: Senast 16 oktober till Gunnar Sallstedt, sms/tel: 070-792 06 75, epost: gunnar@sallstedt.se

VÄLKOMNA!