Månadsmöte 30 mars

Härlig stämning när Rockkören gästade månadsmötet den 30 mars!

Foto: Christer Rasmusson

Månadsmöte torsdag 30 mars

SPF Seniorerna Klubb 67 Tomelilla höll månadsmöte den 30 mars i Teaterhallen, Folkets Park. Ordförande Gunnar hälsade välkommen och inledde med säkerhetsinformation. Två närvarande nya medlemmar hälsades välkomna till föreningen, Gunilla Östergren och Hans Philipson. Sedan lämnade Gunnar ord och ton till Tomelilla Rockkör.

Rockkören bjöd på stämning och låtar att sjunga med i när närmare 60 körmedlemmar gästade månadsmötet. De backades upp av ett band med Lars Bejmar och Lars Persson på gitarr, Alexander Bejmar på bas och Roger Källström Lundgren bakom trummorna. Ann-Marie Camper är sångstartare och inledde med att kort presentera kören och bandet.

Därefter började kören med Michael Saxells "Om himlen och Österlen". Sedan följde låtar av bl.a. Beatles, Siw Malmqvist, John Lennon, Thomas Ledin och Status Quo. Text till ”Tunna skivor”, Siw Malmqvist, och ”Imagine”, John Lennon, låg på borden, så vi kunde sjunga med. På slutet sjöng Jörgen Litzing och kören Chuck Berrys "No particular place to go", och då gjorde vår ordförande en "Chucken med luftgitarr" till mångas jubel.

Det blev en väldigt lyckad eftermiddag i Teaterhallen. Vår sekreterare Marianne Andersson hade bakat rulltårta till kaffet och det är inte omöjligt att vi får mer av den varan framöver.

Efter kaffet blev det information om hur det fortskridit med föreningslokal i Stora Hotellet. Ett hyresavtal är nära och ett preliminärt datum för inflytt är den 1 juni.

Kommande sammankomster och aktiviteter presenterades vidare. Nästa månadsmöte är den 27 april i Teaterhallen och vi hälsar sommaren välkommen den 15 juni med en sommarlunch på Ingelsta kalkon. Däremellan blir det en grilldag med tipspromenad den 25 maj i Väladalens koloniområde, dit vi nu återvänder.

Vårens resor går fortfarande att anmäla till, se hemsidan.
Dam- och herrluncher kör vidare liksom biomatinén på Riobiografen. Två föreställningar till under våren innan det blir paus i juni och juli, se hemsidan.
Boulen startar torsdag den 13 april i Folkets Park och tiden är kl 13.00 på torsdagar.

Mötet avslutades med "Klubb 67-sången" som skrevs till föreningens 40-årsjubileum 2007 av Inga Persson.
/Gunnar Sallstedt

Bilder från mötet