December 2021

Julen står för dörren!

December 2021

Bästa medlemmar

Bara en vecka kvar innan det vänder och blir ljusare igen. Och ljusare hoppas vi verkligen att det blir framöver när det även gäller pandemin.

På det sista månadsmötet den 15 december hade vi en digital Lucia. Väldigt vackert från Lunds domkyrka men nog skulle väl Tomelilla kunna ordna med en Lucia. Vi får hoppas att det blir så 2022. Den lilla jultallriken från HoGs Kök smakade mycket bra och blev, som jag förstår det, uppskattad. Liksom att vår hedersmedlem Asta Andersson ordnat med pepparkakor. Fantastiskt att Asta, som fyllde 100 år i mars 2021, har deltagit på alla våra månadsmöten under hösten!

Nyligen var jag och Lill i Stockholm för att se föreställningen ”Rainman” på Oscarsteatern. Föreställningen var mycket bra och man hade verkligen lyckats att överföra filmformatet till teaterscenen. Inte alltid så enkelt.

Det som också fungerade väldigt bra var kontrollen av vaccinationsbevis. Det gick snabbt och utan problem. Det måste det göra för att det inte ska kännas krångligt att komma in på teatrar eller andra större arenor. Vi i vår åldersgrupp är nu ”välvaccinerade” enligt statistik jag sett i dag i media. SPF Förbundet följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer, vilket innebär att vi inte behöver ställa krav på att visa vaccinationsbevis när vi är färre än 100 deltagare. Vi upplever i styrelsen att vi har en hög vaccinationsnivå bland våra medlemmar och litar på att ni som kommer till möten och sammankomster är vaccinerade. För ovaccinerade personer gäller ju även särskilda restriktioner från Folkhälsomyndigheten.

Men nu blickar vi framåt med tillförsikt och med stor förhoppning om att vi ska få en fin och aktiv vår/sommar 2022. Programbladet för våren arbetas det med för högtryck och det kommer att vara många nya aktiviteter som vi hoppas ska komma i gång. Vi gläntade lite på det på månadsmötet den 15 december. Programbladet kommer alla medlemmar att få i tryckt eller digital form. Allt kommer även att presenteras på hemsidan och i mailutskick, så ni får hålla utkik nu på nyheter som kommer allt eftersom och anmäla er till det ni är intresserade av.

Vi ses i januari på nästa månadsmöte då vi har Missing People på besök.

Ha nu en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR tillönskar jag, Lill och vår fyrbening Hjalmar er alla. På bilden nedan är även vår dotter Malin med.

Bästa hälsningar
Gunnar