Tillbaka i Väladalens koloniområde med grillning

Den 1 juni var det våravslut för månadsmöten med grillning i Väladalens Koloniområde.

Månadsmöte 1 juni med grillning i Väladalens koloniområde

Ett 40-tal medlemmar mötte upp för trevlig samvaro i det natursköna Väladalens koloniområde den 1 juni, där vår ordförande Gunnar Sallstedt hälsade oss välkomna till en trivsam eftermiddag och avslut av vårens månadsmöten. Efter några år i Fyledalen kunde vi nu återvända till koloniområdet där vi kunde njuta av soligt och skönt väder.

Eftermiddagens aktiviteter startade med en tipsrunda som vår kassör Margareta Holmlund sammanställt med 12 frågor om växter och natur och en utslagsfråga, där vi skulle gissa vikten på en påse morötter.

Det blev tre lyckliga vinnare som vann vars ett presentkort på Olof Viktors bageri.

Under tiden vi gick tipsrundan hade Gunnar tänt grillen och när kolen glödde blev det fritt fram att grilla, allt efter smak och tycke vad man hade tagit med sig.

När alla ätit sig mätta, smakade det bra med en kopp kaffe och en del hade också med sig en god kaka, som även bordsgrannen blev bjuden på.

Under tiden vi drack kaffe berättade ordföranden om några aktiviteter över sommaren. Närmast blir det sommarlunch ute på Ingelsta kalkon 15 juni, som vi ser fram till och som flera anmälde sig till på plats.

I juli deltar föreningen på sommarmarknaden och där ska vi ha lotteriförsäljning och vi ska också visa upp vår nya föreningslokal och berätta om vår verksamhet.

När glöden i grillen falnade alltmer, började en del dra sig hemåt igen allteftersom solen försvann bakom träden vid den lilla dammen, där ankorna simmade runt och med sitt smattrande höll sin egen lilla konsert.

Stort tack till Ingvar och Maj-Britt Stridh för lån av den utmärkta grilltunnan.
/Marianne Andersson

(Inga bilder från grilldagen)