After Work i april

After Work på Bryggans Bar och Café

Fredag kväll den 21 april samlas vi igen för att äta en bit mat och dricka önskad dryck. Vi är 32 medlemmar som tränger ihop oss runt borden och berömmer den goda maten, det goda vinet och det goda samtalet som alltid uppstår med dem man råkar hamna bredvid. Några av oss ser möjligheten att skapa nya kontakter och höra andras åsikter, andra vill ha tryggheten att sitta i närheten av dem man känner och umgås med. Visst är det fantastiskt att man kan få båda delarna vid samma tillfälle och att vi har den möjligheten i vårt närområde. Vad vi pratar om? Jo, allt som behöver diskuteras. Föreningslivet, politiker, maten, andra matställen, båtarna som är fina eller fula. Vad som borde göras och vad man inte borde göra. Vi har olika erfarenheter och olika infallsvinklar på ämnet – det är det som är spännande. Man lär sig alltid något nytt en fredag kväll som denna.
Detta är en aktivitet i vår förening som startade smygande och med viss skepsis och som visats sig bli så populär. Det fyller ett behov av sällskap på ett annat sätt.
Text: Ulla Elfvendahl
Foto: Håkan Fehne.