2022-09-26 Tipspromenad

• Gunnel läser upp rätta svaret
  • Nils, Birgitta och Arne bland andra rättar och hoppas på alla rätt
  • Vem har flest rätt?

Den 26 september traskade 33 medlemmar från SPF Seniorerna Hamre runt och svarade på kluriga frågor inom områdena historia, geografi, naturvetenskap och kultur. Under både uppsättning av frågor, svarande och nedtagning av desamma var vädermakterna vänliga mot oss. Vid målet kom regnet. Vi trängde ihop oss under tak, åt den goda korven och gick igenom svaren på frågorna – några exempel - Tyskland var först med att införa ett ålderspensionssystem (1896), 1990 frisläpptes Mandela ur fängelset, Galileo uppfann termometern och termen för en positiv elektrod är anod. Deltagarna gläds åt dessa promenader och gemytliga samtal tillsammans med korvätandet. Vi är tacksamma att vi har ett eget grillmästarpar i föreningen.

Text: Gunnel Lundin

Foto: Olof Lundin