2023-10-19 Country med Jennie Wernersson

Rubrik: SPF Hamre lyssnar på härlig musik

Detta månadsmöte i oktober inleddes med en stilla stund för att minnas Ann-Marie Mellgren, en av våra äldsta och flitigaste medlemmar som somnat in. Även Lasse Berghagens bortgång uppmärksammades då Jennie Wernersson, dagens trubadur startade med ”En kväll i juni” som ett minne till honom och hans många älskade låtar. Jennie sjöng kända och mindre kända låtar av bl.a. Pugh, Lisa Ekdahl, Rolf Wickström och Owe Thörnqvist. Hon delade med sig av möten med flera av låtskrivarna. Vi fick höra bakgrunden till ”Byns enda blondin” skriven av Nicklas Strömstedt till Sven-Ingvars.  Vi bjöds också på Jennies egna kompositioner ”Kom och ta mig om du kan” och ”Örn i mitt nästa liv”. Uppträdandet avslutades med Miriam Bryant och mer Owe som extranummer. Utöver framförda sånger med sin härliga röst var Jennie en hejare på att vissla och bara det väl värt att lyssna på.
Alla 66 medlemmar avslutade mötet med att njuta av eftermiddagskaffe och lottdragning i trevlig samvaro.
Text: Gunnel Lundin
Foto: Håkan Fehne