Sept 2018

Månadens brev - September 2018

Resor
Du vet väl att vi har möjlighet att delta i övriga föreningars resor och aktiviteter här i Västerås. Gå in på deras hemsidor och kolla om det är något som lockar. Tänk även på att anmäla i god tid till våra egna anordnade resor. Det finns många platser kvar på resan till Nobelmuseet i Karlskoga – så många att det är risk att den inte blir av. Det vore väl synd. Anmälningstiden är förlängd 14 dagar så senast 10 september måst vi bestämma om resan ska bli av. Du som bokat in dig – hjälp till att locka med SPF kompisar så den blir av.

Aktiviteter i september
Distriktets kulturdag äger rum den 8 september i Surahammar. Där får vi se MC museet, hembygdsföreningen, modellverkstaden och utställning – repslagning vid Stenhuset. Pris: 160:- Anmälan senast 1 september. 
SPF:s DM i golf den 13 september som äger rum på Skerike. 

Alla våra återkommande aktiviteter och cirklar drar igång för fullt i september.

After work fortsätter första fredagen varje månad. I september blir det den 7/9.  Den 13 september åker vi tillsammans och plockar svamp.
Vinprovning den 14 september – finns platser kvar. 
Höstens första månadsmöte "Vi minns Monica Zetterlund" kom och lyssna på en mycket duktig sångerska. 
Studiecirkeln smarta telefoner som startar 24 september har en plats kvar om någon vill anmäla sig. 
Utflykten till Karlskoga och Nobelmuseet den 27 september hoppas vi blir av med fler anmälningar.

Aktiviteter i början på oktober 
Canasta startar den 2 oktober 
Vi har en Temadag – forskningsdag den 4 oktober med föreläsare/forskare från Stockholm och Västerås. Den är fler än SPF Seniorerna Hamre välkommen att delta på.

UPPROP 1 Det har efterfrågats aktiviteter där killarna kan träffas och ha umgänge och diskussioner. Förslaget är att bilda en fikagrupp som åker runt på olika caféer och poängsätter till exempel miljö, bullar, service, lokaler, kaffet och ljudnivån. Är du intresserad av att vara en i killgänget så hör av dig till Gunnel Lundin, jamgunnel@gmail.com eller Ann Marie Isacsson, am.isacsson@gmail.com . Du kanske till och med kan tänka dig att vara sammanhållande.

UPPROP 2 Kören Hamregökarna behöver förstärkning, gillar du att sjunga är du välkommen – inga krav på förkunskaper – det viktigaste är att få vara med och sjunga med övriga.

För övrigt hoppas vi att du läser programmet och går in på hemsidan och följer vad vi gör och gjort. www.spfseniorerna.se/spfhamre .
Styrelsen