Våren 2020

MÅNADSMÖTEN

• På våra månadsmöten lär man sig alltid något nytt och spännande

16 januari – Julgransplundring
Sveriges närmaste sjungande polis i Enköping, Pecke Abrahamsson, underhåller med sång, musik och anekdoter från sitt långa polisliv, som gör att underhållningen blir fylld av värme och humor. Kanske blir det tävling och lite allsång också.
Start av tävlingen "Hjärnkoll" som är en rikstäckande kunskapstävling.

13 februari – Årsmöte (kallelse: se separat blad)
Årsmötesförhandlingar, parentation och tal. Därefter bjuder föreningen på kaffe och tårta. Hamregökarna medverkar.

12 mars – Caroline Langenheim ger oss "Musikaliska nedslag i litteraturhistorien". Föreställningen är en kombination av konsert, föredrag och frågesport. Vi rör oss genom nittonhundratalets svenskspråkiga litteraturhistoria och Caroline berättar om, och sjunger visor av, olika författare och poeter utan att avslöja deras identitet. Sedan får vi komma med förslag på vem det kan vara.
"Hjärnkoll" omgång 2.

16 april – Skog, jakt och fiske samt vackra textilier
Stiftjägmästare Erik Ling och textilkonsulent Berit Lundqvist berättar om sina intressanta arbeten inom skilda ansvarsområden i Svenska kyrkan i Västerås stift. Det handlar om att slå vakt om skogslandskapets mångfald samt material och användningsområden för kyrkans textilier.
"Hjärnkoll" omgång 3.

28 maj – Sommaravslutning på Björnön kl 09.30
Samling vid Björnögårdens parkering. Det blir som vanligt tipspromenad, korvgrillning och fika. Föreningen bjuder. Hamregökarna underhåller med sommarsånger.